Uppdatering, tack.

Ibland önskar jag faktikst att bloggen kunde uppdatera sig helt själv, bara jag tänker ut orden, eller att inläggen kunnat bli precis som jag i huvudet tänker ut dem, men ikke.

Daniels besök har varit riktigt hektiskt och jag har fått otroligt lite sömn vilket kommer tas igen idag (det kan också ha något med hans snarkningar att göra...).

Vi började i onsdags när han kom fram med att äta och prata hemma hos mig, och avslutade med jordgubbar innan vi somnade bums. Dagen efter blev det shopping för hela slanten och vi lunchade på The Counting House som jag blivit tipsad om! Till kvällen lagade vi spaghetti bolognese innan det blev dags för utgång på JellyBaby. Det blev förfest för hela slanten hemma hos mig med Daniel, Ulrika, Mikaela, Åsa, Kyle och Carlos.

Fredagen bjöd på sen uppstigning (såklart) och senare promenad i Kelvingrove park vilket var en första för både mig och Daniel, samt besök på Kelvingrove Museum, Afternoon Tea på The Willow Tea Room, mer shopping och middag på Pesto.

Vår sista dag tillsammans shoppade vi ännu mer innan vi hade lunch på Rose & Grants, vilade middag och gick promenad i Glasgow Green. Vi hittade också till ett rom-distilleri som ligger intill, och har med andra ord hittat anledningen till den jästa lukten i Glasgow Green. Dagen avslutades med middag på Jamie Oliver's Italian, kortspel, kvällsmål No. 2 för Daniel här hemma och Vänner-avsnitt innan jag slängde in Daniel i en taxi kl 02.30 inatt.

1. Övergiven scen i Kelvingrove Park 2. Daniel på Kelvingrove Museum 3. Daniels nödlösning timmar innan bussen 4. Daniel utanför Kelvingrove Museum 5. Afternoon Tea (vi fick vispgrädde, inte clotted cream...)

Exemptions.

Nu har jag fått garanterat att jag inte behöver göra några exams i sommar, och att jag alltså är free to leave när jag känner för det (mitten av maj lutar det mot). Så nu är jag verkligen på toppenhumör!

Det blir en ganska stressig dag idag då Daniel kommer ikväll och då ska jag ha förberett middagen (kött med potatisgratäng, yes), hämtat täcke och kudde, bäddat och handlat jordgubbar på Aldi till efterrätt. En badrums-städning skulle nog också uppskattas...

Idag har jag dock redan hunnit med att sitta i Business' School's resource center med Kate och tittat på utbytesskolor och babblat med andra business elever som kom och gick hela tiden. Under denna tid hann vi också bli utskällda, tillsammans med lärare och advisors, efter ett prov-brandlarm de hade i byggnaden, trots att alla bara gått ut lugnt och samlat precis som man ska göra. Ibland undrar man... Efter det åt vi lunch på Java Café vilket var första gången från mig, men nog kommer hända igen, då jag lyckades haffa toastie baguette, kaka och dricka för bara £4.20!

Nu - åter till förberedelserna!

Fast car.

Har "redan" hunnit med en lecture i e-marketing idag, ett ämne som jag tänkt välja nästa år, och har även tvättning och en tripp till Aldi inplanerad idag. Med andra ord så är dagen fullbokad ;).

Förra veckan fylldes med gym-besök, utgångar, bio (Titanic i 3D, vi var snyggaste kidsen där med våra Shrek-glasögon) och läsning. Nu när jag inte har lektioner längre gäller det att sträcka på aktiviteterna och få dem att vara riktigt länge.

Om två dagar så kommer Daniel och hälsar på, så då har jag faktiskt en hel del inplanerat. Det kommer bli shopping, fest, Kelvingrove, Afternoon Tea och annat spännande!

Oj, oj, oj.

Oj vad mycket som ändå hänt sen jag sist bloggat. Jag spenderade en helg på Landön med familjen, fick bekräftat min brors besöksdatum (han kommer hit om en vecka + 1 dag), jag har sagt hejdå till alla där hemma och flygit tillbaka till Glasgow, gymmat som en galning, gått promenader och umgåtts riktigt rejält med alla här i Glasgow.

Eftersom jag inte precis har några lektioner längre så försöker jag fylla dagarna med promenader, gym (som sagt), bio, filmer, böcker, bakning, fikor, utgångar och allt där i mellan. Igår besökte vi en park som heter Alexadnra Park vilken var helt gudomlig, om man räknar bort alla killar i tracksuits med pitbulls.

Vitsippor på Landön.

Alexandra Park

Random tjej som också var där. Hon har snygga skor i alla fall.

Storshopping!

Åkte in till Malmö idag för att träffa ett företag och luncha med pappa (salads and smoothies, yay) och passade då på att gå runt på stan. Ett bra tag. Först hittade jag världens finaste nagellack, och trodde att det skulle bli allt jag tog hem, men inte blev det så. En klänning, ett armband och ett par solglasögon senare var jag klar! Dessutom har jag spanat in ett par skor och en tröja som också ska inhandlas innan jag flyger tillbaka till den riktiga storstan.

Snart blir det mammas lasagne, som jag längtat som faaan efter, och efter det kommer syrrans kompis som ska klippa topparna på mig.

Mina nya solbrillor. Japp, jag har blivit en webcam-tjej. Deal with it.

Dagens dilemma - VILKA SKA JAG VÄLJA? (åsikter önskas).

Hemma.

Japp, lördags flög jag hem (i ett nästan tomt plan för den delen) och har nu varit hemma i några dagar. Har hunnit träffa brodern min och lite annan släkt också. I veckan blir det mer släkt, vänner, fikor och Landön som avslutning. Konstrunda? Vi får se! Dessutom så har jag också fått ett cupcake-kit av min mamma, som innehåller en recptbok och 12 silikonformar, vilka sägs ska vara riktigt bra!

PS. Dessutom så har jag lämnat in alla skoluppgifter, inklusive grupparbetet from hell, och väntar nu på slutresultat. Jippie! DS.