Uppdatering, tack.

Ibland önskar jag faktikst att bloggen kunde uppdatera sig helt själv, bara jag tänker ut orden, eller att inläggen kunnat bli precis som jag i huvudet tänker ut dem, men ikke. 

Daniels besök har varit riktigt hektiskt och jag har fått otroligt lite sömn vilket kommer tas igen idag (det kan också ha något med hans snarkningar att göra...). 

Vi började i onsdags när han kom fram med att äta och prata hemma hos mig, och avslutade med jordgubbar innan vi somnade bums. Dagen efter blev det shopping för hela slanten och vi lunchade på The Counting House som jag blivit tipsad om! Till kvällen lagade vi spaghetti bolognese innan det blev dags för utgång på JellyBaby. Det blev förfest för hela slanten hemma hos mig med Daniel, Ulrika, Mikaela, Åsa, Kyle och Carlos. 

Fredagen bjöd på sen uppstigning (såklart) och senare promenad i Kelvingrove park vilket var en första för både mig och Daniel, samt besök på Kelvingrove Museum, Afternoon Tea på The Willow Tea Room, mer shopping och middag på Pesto. 

Vår sista dag tillsammans shoppade vi ännu mer innan vi hade lunch på Rose & Grants, vilade middag och gick promenad i Glasgow Green. Vi hittade också till ett rom-distilleri som ligger intill, och har med andra ord hittat anledningen till den jästa lukten i Glasgow Green. Dagen avslutades med middag på Jamie Oliver's Italian, kortspel, kvällsmål No. 2 för Daniel här hemma och Vänner-avsnitt innan jag slängde in Daniel i en taxi kl 02.30 inatt. 

1. Övergiven scen i Kelvingrove Park 2. Daniel på Kelvingrove Museum 3. Daniels nödlösning timmar innan bussen 4. Daniel utanför Kelvingrove Museum 5. Afternoon Tea (vi fick vispgrädde, inte clotted cream...)
Kommentarer
Postat av: Mikaela

Låter underbart du, men jag har fått höra att den jästa doften ska komma från Tennent's bryggeri som ligger precis på andra sidan floden vid G.G... Kanske är en kombination av de två? :)

Postat av: Mamma

Mums, så gott det ser ut! Vad var det för kakor/tårtbitar ni valt?

2012-05-01 @ 19:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0