Kläder efter väder.

Om det är en sak jag lärt mig idag så är det att det inte spelar någon roll var jag har på mig, det kommer bli blött ändå. Det finns två anledningar till detta.

1. Eftersom East coast här är sex timmar bakom Sverige i tiden, så vaknade jag utvilad supertidigt idag. Marriott International har världens skönaste sängar, så jag låg kvar och tittade lite på tv. vid åtta-tiden begav jag mig ut för en lätt strosande promenad i solskenet. Klockan nio var jag tillbaka för att byta om då min tröja var genomblöt. Inte av svett, nej, utav fukt. Fukt, fukt, fukt everywhere! Hela kroppen blir som insmord utav vätska så fort man går ut. Jag förstår varför alla har ac här! Jag begav mig ut efter tröjombyte och åt en himlans god frukost - american pancakes! Sen begav jag mig till tåget mot Greensboro!

 
2. Väl i Greensboro så gjorde jag som alla svenskar skulle gjort - jag bestämde mig för att gå från tågstationen till hotellet. Säkerligen är et en sträcka på mindre än 2 km, så givetvis går man. Alternativet var ju taxi. Taxi? Sådana har vi inte i Sverige. Så där gick jag, och svettades. svettades. svettades (ni anar nog ett tema.) Väl framme vid hotellet så är jag återigen genomblöt. Eftersom check-in inte var än så gick jag vidare för att hitta något att äta. Väl på en vegetarisk restaurang så får jag svaret på gåtan - Varför verkar inte jenkarna gå runt som svetthögar? Jo, de stannar inomhus! - Tillbaka kommer senare servitrisen (efter vår pratstund om fukt) med en unsweetened ice tea - on the house! Bättre gästvänlighet än i den här staten får man minsann leta efter, jag tror inte jag öppnat en enda dörr sen jag kom hit! 
Vidare till hotellet så börjar molnen bunkra upp sig, och helt plötsligt är de gråa. Efter att ha hört skräckhistorier om deras regn här så börjar jag springa (eller gå lika snabbt som vanligt, fukten gör det 10ggr värre...) med min resväska och ice tea i handen. En minut från hotellet så börjar det storma och blåsa något så otroligt, på 0 till 2 sekunder. Har aldrig varit med om liknande väderväxling. Väl framme så springer de mot dörren för att öppna åt mig, och precis när vi hälsat så öppnar himlen sig. Helt makalöst! Sen kom åskan och allt det där och nu väntar jag på att det ska lugna sig lite så jag kan gå och köpa mig en Burrito! 

VÄRLDENS finaste BnB, men mer om detta en annan dag! Får snart skrivkramp! 
 



Kommentarer
Postat av: Malin Baltzar

Jag är mer nyfiken på vad du gillade teet? Sweet tea eller unsweetened - lika äckligt enligt mig ;)

Skönt att du hade en så bra resa över :) Men byte av flyg och väntan där emellan är värst för mig så två mellanlandningar är mer än vad mina nerver klarar :P Nu är det bara tre dagar tills jag flyger hur som... Håll tummarna för mig och fortsätt uppdatera :D

2013-08-11 @ 08:34:08
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com
Postat av: Susann

Ja jag hoppas ocksa det! Saknar verkligen USA och hur "trevliga" folk ar... tror nog att svenskar är bland de otrevligaste människorna jag stött på, iaf här i skåne haha! Vad härligt det ser ut på bilderna! Jag bodde i Connecticut, en timme norr om NY. Kanns som det är hemma för mig verkligen så jag hoppas att jag kommer tillbaka snart!

2013-08-11 @ 20:53:39
URL: http://swedelicious.blog.se
Postat av: Malin

Johnny Rockets har de bästa milkshakesen ;-) de gör dem från scratch och det är rejäla batchar också!

Den där acn är bara att vänja sig vid... När jag går på restaurang eller annat ställe där man ska sitta ner ett tag har jag alltid med mig en hoodie. Jag fattar inte det liksom, bara för att det är 30 grader ute behöver det väl inte vara 15 inne? Men de är glada i sina ac i södern ;-)

2013-08-12 @ 07:36:09
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com
Postat av: Mamma

Jag hade nog hållit mig inomhus. Den väderleken verkar väl varm och fuktig för min del. När kommer det svalare luft? Skönt att allt fungerade perfekt. Härliga bilder!

2013-08-13 @ 20:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0