Procrastination

Just nu så ligger jag i sängen och gör ungefär allt jag kan för att inte göra läxa. De flesta började skolan idag men jag går bara på tisdagar och torsdagar så för mig är den stora dagen imorgon. Inte nog med det, men jag har redan fått läxa till alla klasser innan de ens startat. Det här bådar inte gott! 

Jag har gjort så mycket denna veckan, och jag vill så gärna dela med mig om allt, vilket jag ska försöka göra, men jag har så lite egentid (eller tid överhuvudtaget) att jag knappt hinner logga in på mailen. Jag ska försöka ta mig tid i helgen att visa lite bilder på mitt rum och allt vi hittat på under Orientation Week, och alla underbara vänner jag skaffat. Det är en så härlig stämning här på korridoren och alla är så trevliga! 

Något av det roligaste är mitt smeknamn som vissa till och med tror är mitt riktiga namn - Dora (the explorer) som föddes redan första kvällen eftersom jag var den enda som hittade. Och så är det fortfarande, till och med i universitetsområdet (som är det vackraste och största ever) är det bara jag som hittar - något jag aldrig brukar göra annars. Med andra ord - mina vänner följer efter mig eller ringer mig om de behöver veta var de ska gå. Det värsta med det hela är att de går som en stor grupp sengångare och jag är alltid 20 meter framför och försöker sakta ner. 

Som ni ser - det finns så mycket jag vill berätta att det kommer lite huller om buller, men jag lovar det kommer mer strukturerade uppdateringar snart, jag ville bara berätta att livet leker!
Kommentarer
Postat av: Malin Baltzar

Lycka till idag då :)

2013-08-20 @ 13:27:25
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0