Living in America.

Dagen som jag längtat efter är här, dagen då jag bor på vackra Troy-Bumpas Inn och chillar med hemmagjorda chocolate chip cookies och vilar ut! Den är här! Jag har såååå mycket att skriva om men jag vet knappt var jag ska börja! Bilder har jag också massvis av. Det är väl bara att börja från början: Gårdagen! 

Efter att ha stigit upp galet tidigt (04.30 hej!) så körde mamma och pappa in mig till Kastrup där planet skulle lyfta kl 07.50. Det gjorde det också och jag hade en trevlig flygresa till Island som varade i tre timmar. Lyxigt nog fanns det screens på flyget så jag kunde titta på Les Miserables. Väl på Island (som jag trodde hade världens tråkigaste flygplats) så fick jag vänta en stund på nästa plan, men vi for snabbt iväg. 

På väg till Boston så hade jag turen att sitta mellan två amerikanska tjejer, varav den ena pratade jag med genom hela den långa resan om allt och ingen, och vi blev snabbt vänner. Så himla kul att sånt händer! Det här var typ den lugnaste resan ever, ingen turbulens alls och fin utsikt över Grönland. 
 
Väl nere var det bara att ta sig igenom världens snabbaste säkerhetskontroll (inga rykten stämde - jag seglade igenom!) och incheckning till sista planet. Tyvärr fick vi skiljas åt eftersom vi flög med olika bolag. Under min tre timmars långa väntan på Logan Airport så insåg jag att detta är världens tråkigaste flygplats, och inte blev det bättre av att jag till slut fick vänta en extra timme på mitt flyg. När vi väl for iväg så var vi nere lika snabbt igen, och jag breezade genom flygplatsen. Insåg efter ett tag att jag inte ens visat upp mitt pass för någon? Helt snopen fick jag reda på att man inte behöver göra det här - och folk säger att USAs flygplatser är stränga? Det var bara att gå rakt igenom... Det är också här jag inser att North Carolinians måste vara de trevligaste och artigaste någonsin! 

Väl där så åkte jag världens konstigaste bussresa men kom till slut fram, och till hotellet begav jag mig. Väl incheckad och i säng så hade jag varit vaken i 24 timmar så jag sov så gott igår natt kan jag lova! 

 
Min första (av antagligen många) burgare i USA! 
 
Kommentarer
Postat av: Malin Baltzar

Nu måste jag skälla på dig... ;) Du går till Johnny Rockets och beställer ingen milkshake?? Shame on you om det nu inte är så att den bara inte kommit med på bild :P Skönt att du är framme iaf :D

2013-08-11 @ 08:28:27
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0