We ride for justice.

Jag och Lotta åkte in till Lund för att se The Lone Ranger på bio här om dagen, och jag måste säga att den var riktigt jävla bra. Jag tyckte att den var grym. Filmer med lite western inslag är ju min grej (True Grit...), så det här var ju bara helt perfekt. Och Johnny Depp var såklart perfekt i rollen som hämndgalen indian. 

Det som inträffar senare i filmen berörde mig väldigt mycket, men jag tycker också det är bra att det visas, då det inte är något vanligt i dagens filmer (Spoiler: Masskjutning av indianer, pilbågar vs heavy guns...). Jag hoppas kunna besöka Cherokee indianerna i North Carolina när jag är där och kanske lite andra stammar, vilket jag ser ännu mer fram emot nu. 

Det här var en sjukt rolig film dessutom, som vanligt när det gäller Disney och Johnny, jag kommer definitivt att köpa den på DVD. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0