We went to the zoo, saw no animals.

Min titel förklarar väldigt bra hur min dag varit. Trots blåst, dimma och regn så begav jag mig tillsammans med Marie till Edinburgh idag, som planerat. Vi tog tåget på morgonen och var framme vid 10.30. Väl i Edinburgh trskade vi upp till Edinburgh Castle som Marie ville se innan hon åker. £14.50 senare var vi inte så glada och bestämde oss för att det var bortkastade pengar. Det var kallt, ingen utsikt pga dimman och verkligen inget att se. Det är en jättehäftig byggnad men all fakta och bilder handlar om krig och fångar, vilket vi inte är intresserade av. Alls. 


Efteråt strosade vi i turistaffärer och åt lunch på ett mysigt café, men jag förstår inte Storbritanniens förtjusning med pommes frites, jag fick lasagne med pommes frites och Marie fick toast med pommes frites. Nej tack! Efter detta tog vi en liten vända på stan och hittade en massa mysiga och gulliga affärer. 

Till sist tog vi bussen till Edinburgh Zoo för att spana in pandorna. Eftersom det var så dåligt väder var vi en väldigt liten grupp som fick komma in och se dem, och zoo:t var basically öde efter det när vi tog en tur runt hela. Allt som allt så lyckades vi se ungefär: flamingos, pandor, hyenor, lejon (som matades), tiger, panter (som kom rakt emot oss, helt otroligt var det), leopard, en massa apor, grisar, solbjörnar, sjölejon, lemurer, markatter, och mer. Tyvärr gjorde det dåliga vädret att många andra djur var inne men vi var nöjda ändå, särskilt som där skuttade runt en massa kaniner och ekorrar, vilket de tydligen inte ser i Frankrike...

Man kan ju tycka vad man vill om zoo men jag älskar att titta på djur så jag gillar det, och det var bra på Edinburgh Zoo eftersom de verkligen poängterade hur de försöker hjälpa till att föröka de utrotningshotade djurarterna, vilket är otroligt viktigt!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder, verkar som om det gick att komma nära djuren.

2012-05-01 @ 19:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0