Stjärnfall.

Fick nyss höra om stjärnfallet som ska inträffa ikväll, vilket jag hoppas kunna se snart. Det är ju verkligen fint att titta på. Det påminde mig om när jag såg en fallande stjärna för första gången, vilket var drygt ett år sedan. Jag var på Herm (där stjärnfall är relativt vanligt, typ, varje natt) och vi hade varit nere på puben men ville inte att kvällen skulle ta slut. Därför tog vi oss ner, i mörkret, till stranden, där vi låg i den fuktiga sanden. Alla lyckades se stjärnfall utom jag, of course, även om jag trodde att det var en stjärna varje gång ett plan flög förbi och skrek jättehögt så att någon skulle kunna se och bekräfta att det inte var ett plan. Sen till sist, en timme senare, lyckades jag se inte bara en, utan två klara stjärnor som föll över himlen. Så. Himla. Fint. 


   
Kommentarer
Postat av: boosse

Älskar sådana fenomen men lyckas alltid missa!

Såklart så får du adresen om jag startar upp en nu! Hoppas att du har gaft en fin sommar! När åker du tillbaka till skolan?

Svar: Den 10e september bär det av, dvs två veckor kvar imorgon, men skolan börjar först i slutet av månaden!!
None None

2012-08-25 @ 21:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0