Overnight Oats

Genom en av de amerikanska matbloggarna jag läser lärde jag mig en ny frukosträtt, som kallas för Overnight Oats. Det är precis som det låter, havre som fått stå över natten. 

Man tar en burk (enklast är en gammal glasburk med lock) häller i havre som man blandar med mölk eller yoghurt (jag kör mjölk) och sen lägger man i valfria tillbehör. Burken ska sen stå i kylskåpet över natten. Jag åt en i morse och då hade jag i en banan, blåbär och lite vaniljsocker, så det blev lite sötare. Som fika ikväll hade jag i banan och kakao istället, ett nyttigt alternativ med lite chokladsmak helt enkelt. Jag tycker det är jättegott som ett mättande snacks, och kommer göra fler varianter, då man kan stoppa i precis vad som helst. 

IMG_9837.jpg
Så här kan det se ut om man gör det fint, jag kan lova att mina inte ser riktigt så lockande ut. De svarta prickarna är chia seeds, som sägs vara väldigt nyttigt, men det säljs inte i Sverige så ska ni göra Overnight Oats kan ni skippa det :) .
Kommentarer
Postat av: boosse

det där ser riktigt gott ut! Istället för chia seeds kan man ju köra på lite linfrön, det är ju bra det med i måttliga mängder!

2012-07-06 @ 14:45:26
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0