Inverness!

Som sagt var jag i Inverness i helgen, och det var så över förväntan att jag knappt kan tro det! Perfekt väder, perfekta kompanjoner och en perfekt stad.

Vi började dagen tidigt (06.30) och tog tåget dit. Sen checkade vi in på vårt lilla hotell som låg precis vid floden. Efter det blev det sightseeing i staden. Där finns inte så mycket turist-saker att titta på, men vi traskade glatt runt med kamerorna i högsta hugg. Efter lunch på pub drog vi oss tillbaka för eftermiddagslur för att senare promenera till Ness Islands där vi satt med våra böcker och läste hela eftermiddagen. Senare blev det middag och dessert på restaurang följt av tiiiidig läggdags då vi va helt slutkörda. 

Söndagen hade strålande sol och värme, och efter en stor frukost begav vi oss på en busstur till Loch Ness. Trots värmen var det riktigt kallt ute på båten vi tog på Loch Ness sjön, som styrde oss till Urquhart Castle. Väl där traskade vi runt ett tag för att senare ta bussen igen till Loch Ness Exhibition, vilket var tråkigt, och sedan till Inverness igen. Väl där hade vi lunch i solen, följt av en promenad till hamnen, glass, och slutligen häng på hotellet. Vi tog sen varåt pick och pack och begav oss till tåget, där vi spelade en massa kort, skrattade och hade oss. Väl hemma, 22.30, blev det dags för sängen. 

Bildbomb:

Vackra Inverness




Lunch på pub.


Tre självklara köp...


på Ness Islands.


Som sagt.






Ja inte har man tråkigt med de här tjejerna.


Loch Ness och Urquhart Castle.


In the Wee house.


De fyra resekompanjonerna.


Kommentarer
Postat av: boosse

Hattarna var grymt snygga!



Åh, känslor! Känslojunkie som jag är så blir jag grymt sugen. Fast jag har typ förlorat lusten till att läsa. I somras fick jag ju hem sista boken i trilogin the wolves of mercy falls men har ännu inte läst klart sista boken. jag vill verkligen men när kvällen kommer och maribel äntligen somnar orkar jag ingen mer än att ligga i sofan, glo på tv och minsta möjliga ansträngning. Men jag ska!

Filmen var så bra!



När Katniss lade handen över Rues sår var den en flicka som kommenterade bakom oss "åh titta på hennes hand" för att den var så smutsig antagligen och jag vet inte varför, antagligen för att jag var så trött och det var en sådan knäpp sak att lägga märke till så jag började skratta hysteriskt. min kompis började också skratta fastän hon inte hörde för hon hade att välja mellan att skratta och lipa och hon vill inte gråta. men det slutade med att vi låg över varandra och grät helt hysteriskt istället. Verkligen ful-lip-skrek. Vi skämdes lite efteråt.

2012-04-05 @ 20:34:52
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0