Stress.

Något av det stressigaste jag vet? Att jobba i skolkök. Fem personer lagar mat till nästan 1000 barn och ska även göra rent efter dem. Man vet inte vad stress är innan man provat på det. Glöm inlämningar, presentationer och uppsatser, detta är riktig stress. On top of that så gick diskmaskinen itu idag av alla dagar, när jag sköter disken. Men kul är det, riktigt kul. 

Inte nog med att jag jobbat idag, ska tillbaks på torsdag och även två dagar nästa vecka. Jag kan ju om jag vill sätta upp mig på vikarie-listan som gäller all kommunägda kök i Kävlinge (ålderdomhshem, dagis, skolor osv.) men skippar det, jag trivs allra bäst på Skönadal och med personalen där, samt att jag ju faktiskt ska jobba "på riktigt" i sommar. Skriver man upp sig som vikarie är man nästan garanterad 50-100% arbete i veckan, även om man inte måste jobba då men det är svårt att säga nej när de ringer och bönar och ber. 

Trots allt slit så överraskade jag familjen (eller ja, mamma) med nylagade fajitas som jag stekt ihop innan hon kom hem.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0