Guy Fawkes Night.

Ikväll är det Guy Fawkes Night, vilket betyder att min helg kommer att avslutas med fyrverkerier i Glasgow Green, dit vi kommer att gå för att fira denna snubbe som misslyckades med den så kallade krutkonspirationen 1905 (eller, det säger Wikipedia i alla fall). Jag var i Liverpool när det firades förra året, och det var himla mysigt så jag har stora förväntningar inför kvällen. 

Jag ska dra på mig hela långkalsongers-utstyrseln, halsduk och mössa, för det ska bli riktigt kallt om några timmar. Jag ska också försöka få tag på en varm choklad för att höja mysstämningen sådär 100% ungefär. 

Det blir nog inte riktigt så här fancy, men denna version ska jag prova i vinter...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0