Miss Lota.

Nu, mer än något annat, så längtar jag rejält efter min första riktigt amerikanska upplevelse - nämligen att bo på det här Bed & Breakfast stället. Om det inte hade varit så att jag var så väldans trött igår så hade jag nog hoppat av glädje när jag såg att det fanns ett utav tre möjliga lediga rum kvar, och jag fick det. Tripadvisor skriker med positiva ord och bilderna nedan talar ju för sig själva. Jag tror stenhårt på kakor på rummet när jag checkar in, french toast på morgonen och härligt, amerikanskt sällskap under de två dygn jag ska bo på Troy-Bumpass Inn innan jag flyttar vidare till korridoren. Nu känns det på riktigt!! 

 På bilden är Judy och Larry som äger stället.. hur amerikanska?!
Kommentarer
Postat av: Malin Baltzar

Äntligen bokat!! ;) Och det där ser ju riktigt mysigt ut :) Nu får vi hoppas att vädret stabiliserar sig lite till augusti, för denna våren har varit crap även om det brukar vara lite mindre nyckfullt längre in på fastlandet :P

Det är lite svårt att säga hur många credits en kurs är eftersom det varierar så mycket men fulltidsstudier är 12 credits per termin (en stor kurs kan vara 4 credits själv, en liten 1 credit) men det är verkligen simpelt för någon som är van vid svensk skola. Jag läser 15 credits denna terminen och är i skolan 3 dagar i veckan, från 8 till lunch. Klart det blir lite att göra hemma men inget överväldigande (förutom nu när det är finals, har inte tid att göra någonting alls). Så jag tror inte du behöver vara orolig ;) Det kommer finnas gott om tid att hinna göra allt amerikanskt ;)

Target är bra men man ska inte missa Walmart ;) Visst, inte bästa kvaliteten kanske men eftersom du bara ska ha grejer som håller ett år är det ett alternativ. Det är billigare än Target och Walmart är verkligen en äkta amerikansk upplevelse... Kommer så väl ihåg första gången jag gick in i ett Walmart (trots att det snart är tio år sedan HA!) de har ALLT! Och helst ska det vara ett Super Walmart också, gigantiskt! Det finns fler roliga affärer som har inredning; Pier1 gillar jag, Pottery Barn, jag kan inte komma på fler just nu men Raliegh har garanterat fler affärer om man bara googlar lite ;)

2013-05-07 @ 14:04:45
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com
Postat av: Malin Baltzar

Äntligen bokat!! ;) Och det där ser ju riktigt mysigt ut :) Nu får vi hoppas att vädret stabiliserar sig lite till augusti, för denna våren har varit crap även om det brukar vara lite mindre nyckfullt längre in på fastlandet :P

Det är lite svårt att säga hur många credits en kurs är eftersom det varierar så mycket men fulltidsstudier är 12 credits per termin (en stor kurs kan vara 4 credits själv, en liten 1 credit) men det är verkligen simpelt för någon som är van vid svensk skola. Jag läser 15 credits denna terminen och är i skolan 3 dagar i veckan, från 8 till lunch. Klart det blir lite att göra hemma men inget överväldigande (förutom nu när det är finals, har inte tid att göra någonting alls). Så jag tror inte du behöver vara orolig ;) Det kommer finnas gott om tid att hinna göra allt amerikanskt ;)

Target är bra men man ska inte missa Walmart ;) Visst, inte bästa kvaliteten kanske men eftersom du bara ska ha grejer som håller ett år är det ett alternativ. Det är billigare än Target och Walmart är verkligen en äkta amerikansk upplevelse... Kommer så väl ihåg första gången jag gick in i ett Walmart (trots att det snart är tio år sedan HA!) de har ALLT! Och helst ska det vara ett Super Walmart också, gigantiskt! Det finns fler roliga affärer som har inredning; Pier1 gillar jag, Pottery Barn, jag kan inte komma på fler just nu men Raliegh har garanterat fler affärer om man bara googlar lite ;)

2013-05-07 @ 14:04:58
URL: http://malinbaltzar.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Så himla himla gulligt ställe alltså!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0